Vragen? john@onlinestrijders.nl

pdf online ondernemen in 6 stappen voorkant

DOWNLOAD HET GRATIS STAPPENPLAN
‘ONLINE ONDERNEMEN IN 6 STAPPEN’

Een praktisch stappenplan om direct te starten met online ondernemen.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

Door het aanvragen van het gratis stappenplan ga ik ermee akkoord dat ik op gezette tijden een e-mail van Online Strijders ontvang. Mijn persoonlijke informatie wordt nimmer aan derden gegeven of verkocht. Ik kan mijn e-mail abonnement te allen tijde stopzetten via de desbetreffende link in de e-mail of door een e-mail te sturen naar info@onlinestrijders.nl.


Je ontvangt maximaal 2 e-mails per week!

harald bok online ondernemen

"Ik ben een gevorderde online ondernemer en had coaching nodig op zowel marketingstrategie als producttoolniveau. John heeft mij beide op een zeer inspirerende manier duidelijk kunnen maken. Goed voorbereid, zelfs een geschetste presentatie klaar over mijn vragen maar vooral een goede luisteraar. Hij nam een aantal twijfels weg die ik had, reflecteerde op mijn ideeën en gaf me adviezen. Deze coach kent zeker alle details over online ondernemen. Goed gedaan! Volgende sessie is geboekt."
Harald Bok, NewHealthCompany

STAPPENPLAN ONLINE ONDERNEMEN IN 6 STAPPEN

Dit is een praktisch stappenplan om direct te starten met online ondernemen. Online ondernemen is immers gemakkelijker dan je denkt want je kunt direct aan de slag gaan zonder veel beperkingen.

Natuurlijk zul je hard moeten werken om iets op te zetten en te laten groeien maar met deze 6 praktische stappen op basis van 24 bouwstenen kun je snel als online ondernemer aan de slag gaan.

In dit stappenplan vind je aan het eind van elke stap 4 vragen. Beantwoord deze voor jezelf en doe dit zo specifiek mogelijk. Aan de hand van jouw antwoorden op deze vragen zet jij in 6 stappen jouw online onderneming op!

Het stappenplan is als volgt opgebouwd:

STAP 1. POSITIONEER JE ONDERNEMING

Zorg dat je een gerichte doelgroep aanspreekt met een pakkend verhaal.

Bouwsteen 1. Kies uit vier bewezen verdienmodellen om nú te starten met online ondernemen.
Bouwsteen 2. Hét gouden Idee: wacht je op hét briljante idee of grijp je nu jouw kansen?
Bouwsteen 3. Doelgroep: wie zit er op jouw briljante idee te wachten?
Bouwsteen 4. Het verhaal achter jou: hoe ‘verkoop’ je jouw verhaal?

STAP 2. DEFINIEER JE PRODUCT

Zoek naar de producten of diensten waar behoefte naar is en presenteer ze op authentieke wijze.

Bouwsteen 5. Waar heeft jouw doelgroep momenteel behoefte aan?
Bouwsteen 6. Sourcing: hoe kom je aan de juiste producten of diensten?
Bouwsteen 7. Presentatie: hoe breng je jouw product of dienst aan de mens?
Bouwsteen 8. Hoe ver kom je zonder vertrouwen in jouw reputatie?

STAP 3. BEPAAL JE PRIJS

Zorg er allereerst voor dat jouw marge in orde is, bepaal je prijsstrategie en wees de piloot van je onderneming.

Bouwsteen 9. Hoe ga je om met de elasticiteit van je prijzen?
Bouwsteen 10. Hoe bereken jij je marge en hoe houd je die gezond?
Bouwsteen 11. Hoe houd je rekening met belastingen?
Bouwsteen 12. Hoe zorg je van begin af aan voor een degelijke administratie?

STAP 4. BESLIS OVER JE PLAATS

Heb duidelijk voor ogen waar je jouw producten of diensten aanbiedt en zorg voor foutloze logistiek.

Bouwsteen 13. Online platform: waar kun je jouw diensten aanbieden?
Bouwsteen 14. Welke (domein)naam kies je voor je onderneming?
Bouwsteen 15. Op welke landen en talen richt jij je?
Bouwsteen 16. Logistiek: hoe overbrug je de afstand van jou tot de klant?

STAP 5. PEOPLE & PLANNING

Heb duidelijk voor ogen hoe je jouw tijd indeelt en hoe je de praktische zaken regelt.

Bouwsteen 17. Tijdbesteding: hoeveel tijd wil je kwijt zijn aan je online onderneming?
Bouwsteen 18. Wat kan en moet je zelf doen en wat kan je uitbesteden?
Bouwsteen 19. Op welke locatie kun je jouw onderneming starten en uitbouwen?
Bouwsteen 20. Welke tools heb je nodig voor je online onderneming?

STAP 6. BEGIN MET DE PROMOTIE

Een online onderneming opzetten is eenvoudig maar de hoe ga je jouw doelgroep bereiken?

Bouwsteen 21. Hoe haal je het maximale uit Search Engine Advertising (SEA)?
Bouwsteen 22. Hoe haal je het maximale uit Search Engine Optimizing (SEO)?
Bouwsteen 23. Hoe haal je het maximale uit social media?
Bouwsteen 24. Wat is het fundamentele belang van een eigen klantendatabase?

Copyright © 2023. Alle rechten voorbehouden.
Privacybeleid | Algemene voorwaarden